Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Jessica - 4 maj 2009 20:38

Okej, så idag var dagen för mötet. Jag slutade jobbet 16 och for sedan in till stan. Mötet var på SAS Royal Viking Hotell kl 17:30 så jag var där lite tidigt, trodde jag. Det var redan lång kö till regristreringen. Jag fick nr 65A. Sen vart det dags för mötet. Det var väl en 10 personer där som alla jobbade inom Arlanda Express, vissa var tågvärdar och andra jobbade med administriva uppgifter. De höll 1 timmes långt föredrag om företaget och vad dom sökte hos tågvärdar. Dom hade ganska höga krav, men jag är inte den som är den. Utmana mig bara, I can take it.


Sen delade dom upp oss i två grupper inför intervjuerna. Nr 1-65 i första gruppen och resten i andra. Och vilket nr fick jag? Jo, 65! Luky me =) Men det blir bättre. Just som jag står och väntar på att bli fotograferad kommer en kille fram till mig och frågar;"vill du ha ett tidigare nr?" och ger mig en lapp med nr 22A! Perfekt, då behöver jag inte vänta på att alla ska bli intervjuvade innan mig!

När mitt nr ropades ut vart jag helt plötsligt nervös.. Men jag tog ett djupt andetag och gick in i rummet. Jonas, han som intervjuvade mig, var jättetrevlig och intervjun gick smärtfritt. Så nu är det bara för er att hålla tummar på att de hör av sig!


Nu sitter jag och kollar på Ice Age. Vad jag älskar Sid, sengångarn =)

Puss på er / Jess


Ovido - Quiz & Flashcards