Alla inlägg den 3 december 2008

Av Jessica - 3 december 2008 21:08

Jaa, att var förkyld går vi alla igenom ett antal gånger genom livet. Och det är alltid lika jobbigt! Jag går nu på en C-vitaminkur samt har jag nässprej och näsdukar nära till hands. Jag ska bli frisk till på fredag, det finns inget annat alternativ. Så är det. Vi får väl se hur stark viljestyrkan är jämfört med förkylningbakterierna!


Idag skulle jag träffa mamma och syrran i kista för att umgås och titta runt lite. Gick så där med tanke på att alla 3 var sjuka. Men jag hittade faktiskt min klänning som jag ska ha på nyår! Jag har sett den på tvreklam och nu testade jag den och den satt perfekt! Vart jätteglad :) Men plånboken blev tunnare..

Det vart bara en kortis i kistan då alla ville hem och sova. Syrran följde med mig hem och hjälpte mig sätta upp julgardinerna som mamma köpt till mig! Jag har världens goaste mamma! Sen satt vi och kolla på "Mamma Mia" tills pappa kom och hämtade henne. Sen har det blivit ett bad för min del och försökt tvinga i mig lite middag.


Nu sitter jag och kollar på "Oskyldigt Dömd" och får se om det blir någon sömn inatt... Blir nog hemma från jobbet imorgon.


Hoppas ni mår bättre än jag! // Jess

Av Jessica - 3 december 2008 00:24

... att bli sjuk. Jag kände redan igår att jag var lite hängig och trött och under natten bröt det ut... Jag sov hela 12 timmar (det är ovanligt för att vara mig), och när jag vakna hade jag ont i halsen och täppt i näsan. Nu har jag även ont i huvudet och jag tror att jag har feber... Och inte kan jag sova heller! Gick och la mig efter att jag kommit hem från Inger & Marcus (tisdag = TVkväll!), men fick nästan panik av att ligga i sängen och vrida mig medans näsan var så täppt att jag knappt kan andas. Har nu tagit en ipren och nässprej. Sitter och tittar på "Jordan-Rättsläkare" medans jag väntar på att dom ska börja verka. Jag hatar att vara sjuk...

Ovido - Quiz & Flashcards