Alla inlägg den 4 december 2008

Av Jessica - 4 december 2008 19:06

.. är att man kan kolla på tv hur mycket som helst utan att få skuldkänslor över att man inte gör något annat. För man orkar ju inte mycket när man är sjuk. Så under dessa 2 dagar jag varit hemma har jag faktiskt kollat in årets julkalender. "Skägget i brevlådan" heter årets julkalender och utspelar sig i något slags futuristisk stad. Handligen är sådan att Lage & René driver en ingenjörsfirma ihop när deras vän Klas utnämer sig själv till deras chef. Tillsammans ska dom leta rätt på Tomten då Lage råkat skicka en inköpslista istället för sin önskelista. Men dom är inte ensamma om att leta efter tomten...

Efter att nu ha sett 4 avsnitt är min åsikt denna; tråkigt! Vad har hänt med Julen? I denna stad går alla omkring i beiga kläder (alla förutom Lage, René och Klas) i gråa tunnlar. Vart tog ljusstakerna vägen? Julgradiner och allt annat julmys? Och handlingen känns bara tråkig, helt enkelt. Leta reda på tomten, det är vad det går ut på och det känns som om den historien redan blivit berättad..


Jag kommer ihåg min favorit julkalender:"Mysteriet på Greveholm." Där pratar vi en riktig Julkalender med allt som en sådan ska innehålla!



Ovido - Quiz & Flashcards