Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Jessica - 7 juni 2009 14:36

Har haft massor att göra denna vecka var av bloggen inte blivit prioterad. Men nu så kommer en uppdatering.

I tisdags var jag, Mackan, Börje och Kalle iväg på validering i Danderyd. Valideringen bestod av att vi skulle gå igenom 4 olika "tester" för att svenskhandel skulle kunna "värdera" vår säljförmåga, initiavtagande m.m De 4 testerna bestod av ett datatest, rollspel, indivituellt samtal och gruppövning. Det som i början kändes jobbigt var rollspelet men när man väl höll på kom man in i det hela så det var inte så farligt. Det som var jobbigt var att vi höll på i hela 10 timmar! Gud, vad jag var trött efteråt. Som tur var körde Mackan hem mig efteråt. Hade inga problem att somna den natten (inte för att jag brukar ha det).


I fredags tog Jeanette studenten! Och trots lite problem på torsdagskvällen hade hon nog en toppen dag. Jag gick upp kl 06:00 för att hjälpa henne att göra sig iordning. Hon vart så fin!! Sen kom mamma och pappa hem vid 12 tiden och vi rörde oss mot skolan. Inger och Suzz (och Hugo) mötte upp oss vid skolan och sen var det dags för utspring. Jeanette hade lite problem att hitta oss (det var en hel del folk) men till slut kom hon. Hon var så söt. Sen åkte ju klassen på flak och då åkte vi hem för att göra iordning för mottagningen.

Där hittade Inger och Suzz pappa´s enarmade bandit. Och Inger som har lite av en speldjävul i sig kunde inte låta bli att spela. Och de vann en hel del. Det slutade aldrig skramla ut pengar ur den där maskinen. Det enda man hörde var; "JA!!" eller "NEJ, vad nära det var." Hahaha.

Sen vart det god mat och efterrätt. Mmm, vad gott allt var.


Igår var det dags för Suzz´s inflyttningsfest. Hon bor ju på andra sidan stan så det var en bit att åka. Men jag, Jeanette, Inger, Ida och Börje åkte alla tillsamans så tiden gick fort.

Hennes lägenhet var jättemysig! Litet kök kanske men som vi sa igår, bor man själv är det ju inget problem. Det var ju tänkt att åka till Garbo senare men jag orkade inte... (I know, I ow you one, Suzz) utan jag och Jeanette (hon var också trött) rörde oss hemåt.


Nu håller jag på att packar. Jag ska nämligen till Göteborg imorgon och jobba i butiken i Kållered i veckan. Mån-Ons är det tänkt. Jag åker med Therese från jobbet. Det ska bli riktigt kul! Det enda som känns lite jobbigt är att jag inte hittar alls i i göteborg och jag ska bo i Hisingen tror jag att det hette. Men det ordnar sig nog. Det brukar det alltid göra.


Jag får se om jag tar med mig datorn eller inte. Annars så hörs vi senare i veckan!

Puss på er!

/ Jess

Ovido - Quiz & Flashcards