Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Do NOT mess with my mama!!

Av Jessica - 23 januari 2009 23:57

Blir så arg på folk som har tror sig veta allt om en person utan att ha träffat dem...

Min mamma ringde idag och undrade om jag visste nåt ställe som säljer billiga mobiler. Jag fråga vad som hänt med den förra. "Den har jag slängt i v'äggen", fick jag till svar. "Varför?!"  Då fick jag höra att en läkare hade kommit förbi mamma´s jobb (hon jobbar på ett äldreboende) och börjat kritisera henne och hennes arbetsuppgifter under ett möte. Min mamma är en hårt arbetande kvinna i hennes bästa år! Hon jobbar 50% även fast läkare har velat förtidspensionerat henne. Hon är 41 år gammal (fyller 42 den 1 mars) och vill inte pensioneras. Hon har opererat ryggen 3 gånger för att jobbet har slitit så på henne, med tunga lyft m.m Men hon känner ändå att hon har mer att ge till de äldre. Hon vill jobba!

Men så kommer den här läkaren och öppet, på ett möte med övrig personal, kritiserar henne och anklagar henne för att vara en narkoman! Min mamma tar värktabletter för hennes ryggsmärtor och inget annat! Och den här läkaren har aldrig träffat mamma innan! Hur kan hon ta sig sådana friheter och bara slänga ut såna här saker? Mamma vart ju såklart jätteledsen och arg. Jag antar att det var nånstans där mobilen hamna i väggen...

Som tur är reagerade mamma´s chef på detta påhopp och har nu anmält denna läkare till socialnämnden (tror jag det var). Man kan inte bete sig hur som helst! Inte mot min mamma i alla fall!!

 
 
suzzie

suzzie

24 januari 2009 03:03

Nää..JUST DET!!!! *morr*
Bra av chefen där iaf..och hoppas verkligen att sat kärringen blir sparkad! Sånna personer ska inte ha dom jobb dom har!!!
Min mobil hade också åkt i väggen om nån hade sagt så om mig! *morr*

Det finns idioter, och så finns det dom som inte ens går att beskriva med ord!

http://www.suzzie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 5 juli 2009 17:31

Har nu skaffat en ny blogg ;   www.jessicawo.blogg.se   Fortsätt följa mitt liv där!   Tack för denna gång!   Ha det bra   / Jess ...

Av Jessica - 30 juni 2009 15:01

... att komma hem igen! Har sedan 9:30 i morse arbetat i pappas trädgård. Rensat ogräs mellan plattorna.. Inte det roligaste jag vet riktigt men pappa vill ha det fint till visningen på torsdag så det är klart jag ställer upp! Och jag har ju fått lit...

Av Jessica - 29 juni 2009 23:00

  Marcus har läst min blogg och tog sig illa vid att hans namn inte nämdes då jag sa att Inger gjort dessa ljushållare. Jag rättar detta nu. Marcus blandade cementen som dessa gjordes av och förtjänar såklart då att få sitt namn i skrift.    Dessa ...

Av Jessica - 28 juni 2009 22:40

Ikväll har den verkliga sommarkänslan väckts till liv. Jag mötte upp Suzz i gamla stan efter jobbet. Jag kände mig lagom fräsch efter en dag i en varm, "svettig" butik, men vi skulle ju äta glass! Det kan man ju inte säga nej till ;) Så vi gick till...

Av Jessica - 26 juni 2009 21:45

Tänk att det ska bli sånt fint väder i helgen och jag ska jobba!! Helt sanslöst. Men jag har en plan i helgen i alla fall, jag ska börja fixa ute på balkongen. Det är ca 1½ vecka sedan de tog bort plasten och jag har längtat till löning så jag ska ha...

Ovido - Quiz & Flashcards