Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Jessica - 11 februari 2009 22:37

Efter att ha varit och handlat med pappa och Jeanette föjde dom med hem för att hjälpa mig att leta efter smyckerna. Vi letade i lådor, i påsar you name it. Sen flyttade vi på sängen. Och där nere, bakom sängen låg smycket (det jag fick av pappa och Jeanette) och glittrade. Lättnaden var fullständig! Om jag nu bara kunde hitta korset... Det betyder verkligen mycket för mig... Snälla, om det finns en Gud (hänget är ju ändå ett kors ;)) låt mig hitta smycket!! Jag vet att det "bara" är en ägodel och att jag alltid kommer att ha minnerna av morfar, men det smycket var det sista han valde ut åt mig. Han hade tittade på det och frågat mamma om det var

En bild på mig och mitt kors

något jag skulle gilla. Sen hamna han på sjukhus. Han kunde inte komma på min student så jag klädde upp mig dagen efter med mössa och allt, och så klart korset. När han såg mig.. Hans ansiktuttryk.. Kommer aldrig att glömma det. Det var sista gången jag såg honom i vaket tillstånd. Sen dog han onsdagen den 13 juni. Den värsta dagen i mitt liv...



Låt mig hitta korset / Jess



Av Jessica - 11 februari 2009 10:31

Jag vet inte vad jag ska göra.. Fan också. Jag kan inte hitta mina smycken som jag fick i studentpresent. Två guldsmycken som betyder jättemycket för mig. Ett guldkors som jag fick av min mormor och morfar. Det var det sista som jag fick av morfar för han dog 4 dagar senare. Det korset betyder jättemycket och nu när jag inte kan hitta det blir jag jätteledsen. Jag tar bara av mig smycket på två ställen. I badrummet och i sovrummet, och dom finns inte där! Jag har till och med klippt sönder dammsugarpåsen i hopp om att man kanske råkat dammsugat upp dom. Men nej...

Det andra guldsmycket fick jag av min pappa och syster på studenten. Det betyder också mycket. Fan också!


VART ÄR DOM?!

Ovido - Quiz & Flashcards