Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Jessica - 24 februari 2009 21:59

Min dag började tidigt imorse. kl 6:00 för att vara exakt. Det var lite tufft att ta sig upp men vad gör man inte för årets bokrea? Jag var ju tvungen att åka upp till Vällingby och titta vad som fanns att fynda. Och jag hittade en del... ;)

Och så på vägen hem från vällingby ringde dom från hässelby hem och frågade om jag kunde befinna mig vid lägenheten kl. 9:00?

Tur att jag befann mig på den sidan, säger jag bara. Jag hoppade av bussen, sprang över vägen till andra sidan gatan och tog bussen tillbaka mot Vällingby. När jag kom fram vart jag lite besviken då entrén såg väldigt "ghetto" ut. Men när jag fick se lägenheten vart jag glad igen. Det var en mysig  2:a (eller kommer att bli efter att de renoverat den och jag möblerat den) och jag såg att den hade en Walk-In Closet ;) En liten sådan men ändå! Min dröm!! Jag kunde se mig själv bo där och kände att det här kunde vara något för mig. Så jag har sagt att jag vill ha den och jag har första ching på den så... Jag kommer få förstahandskontrakt :) Wiiieee ;)

Jag blir bara så förvånad över hur fort det har gått! Jag anmälde intresse den 18 feb och 5 dagar senare ringer dom och kan ge mig ett kontrakt. Men det känns helt rätt. Kommer känns konstigt att lämna Jakan och att ha så nära till vännerna, men jag känner att jag måste göra det här för mig. Kan ju alltid försöka byta till mig en lägenhet.

Men det verkar i alla fall som om jag kommer att flytta inom snar framtid.

Det ger mig fjärilar i magen &

det var länge sen / Jess


Ovido - Quiz & Flashcards