Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Jessica - 15 februari 2009 17:49

Så var det söndag, slutet på denna vecka och denna härliga helg. Som jag skrivit tidigare har Lisa bott henna hos mig under helgen och vi har haft jättemysigt. I fredags mötes vi upp i Jakan efter jobbet och då gick vi till systemet för att inhandla helgens dricka och sen var vi och köpte sushi. Gud så gott det var med sushi. Hade gått hela dagen på jobbet och tänkt på det. mmmm, yummy ;) Efter att vi avnjutit sushin och varandras sällskap vid köksbordet förflyttade vi oss till vardagsrummet och kollade på film. Det vart G.I Jane med Demi Moore och Viggo Mortensen. Sjukt bra film när man efter har sett den känner en väldigt Girlpower känsla. Efter den kollade vi på komediserien Samantha på 4:an. Då vi båda gäspade i följd vart det sen dags att inta sängläge.

Lördag morgon började med att Lisa skulle iväg och rida med sin pappa. Det var hans julklapp till henne. Så jag spenderade större delen av dagen med att strosa runt här i lägenheten i väntan på att klockan skulle bli 16, då jag, Inger och Suzzie skulle gå och se Järfälla Spiders möta Warberg. Under den där väntan bestämde jag mig för att ta mig ett bad. BIG MISTAKE!! Glömde bort att det är stopp i avloppet till badkaret. Så när jag skulle tömma badkaret spred sig vattnet över hela badrumsgolvet. Så jag vart tvungen att skopa vattnet ur badkaret med hjälp av en stor skål! Det var mindre kul att stå där och skopa 200 l vattnen från badkaret till handfaten (då var jag glad att jag har 2 handfat) men det måste ju ha sett jätteroligt ut!! Hahahahah ;)

Matchen slutade tyvärr med förlust för våra grabbar i Spiders. Men det var kul att se Cedric spela även om han bara fick några minuters speltid. Sen vart det hem och börja göra sig i ordning för kvällen. Lisa kom och vi åt våran trerättersmiddag med en flaska vin. När vi ätit gick vi till Inger och Suzzie och vi hade det mysigt med tjejsnack och alkohol. Och sen vart det Garbo! Vi mötte upp Micke och Andreas och några av deras vänner. Det var en rolig kväll som slutade med lite missförstånd då Inger och Micke hoppade in i en taxi utan oss. Som tur är hittade vi Suzzie och vi tre tog en taxi hem.

Idag har jag varit på ännu en innebandy match med Järfälla Spiders. Men denna gång i divison 3 och med pojkar födda 94. Lisa´s lillebror Johan spelar nämligen i det laget. Denna match slutade 11-1 till Spiders så spännade kanske det inte var men snygga mål och bra spelande blev det i alla fall. Lisa och jag bestämde oss för att köpa lite grönsaker och dipp (ingen pizza dagen efter här inte) och hyra en film. The babes of st. Trinians hette filmen och vi lyckades se hela 42 min innan vi stängde av. Så dålig film utan någon ordentlig handling. Men vi kollade på A cinderella story istället.


Det är vad jag har hittat på denna helg och det har varit jättemysigt att ha umgåtts med Lisa en hel helg. Kommer att sakna henne otroligt när hon drar till USA...


Nää, nu ska jag ställa mig och diska och städa lite / Jess

Ovido - Quiz & Flashcards