Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Jessica - 18 februari 2009 19:36

Kunde inte sova inatt. Gick och la mig vid ett tiden (efter Medium på kanal 4) och vaknade sen var och varannan timme. Jättejobbigt... Så jag missade tvättiden imorse för jag ville sova. Gick upp vad 10:30 för att göra mig iordning för att möta mamma och Jeanette i Vällingby. Det var så fint väder ute (kallt men solen sken) att jag bestämde mig för att gå till busstationen borta i veddesta. Det  kändes jättebra att gå där med ipoden i fickan och solen strålade.

Väl i vällingby bjöd mamma på lunch. Frukost för min del. Sen vart det till polisstationen för att anmäla att mitt smycke (ni vet mitt kors) kommit bort. Mormor och morfar var smarta nog att köpa en försäkring till den. Så nu har jag lämnat in alla papper till Guldfynd och inom 1 månad bör jag ha mitt kors igen. Måste "bara" betala 900:- för det. Dels självrisken på 200:- för hänget (korset) och 200:- för kedjan. Men sen ska jag också betala mellanskillnaden då guldpriset gått upp. Det tycker jag är lite konstigt. Smycket var ju försäkrat, varför ska det då spela någon roll fall guldpriset gått upp eller ner? Jag menar om guldpriset gått ner hade jag fått tillbaka pengar då? Skulle knappast tro det! Men jag vill ju ha tillbaka mitt smycke så jag får väl betala och lära mig min läxa. Håll koll på dina grejer!!

Sen åkte jag och Jeanette hem till mig för att hämta träningkläder till badmintonen. Var ett kul pass. Några jämna matcher, men vann inte några idag.. Pappa var för bra helt enkelt...

Sitter nu och kollar på Baywatch och äter choklad. Mmmmm. Gott.


Ha en bra kväll / Jess



Ovido - Quiz & Flashcards