Alla inlägg den 2 november 2008

Av Jessica - 2 november 2008 18:58

När jag kom hem från jobbet igår hade jag bråttom må jag säga. Jag var hemma vid 17:30, skulle träffa Lisa i Jakan kl 18:10. Stress!! Men jag slängde av mig kläderna jag haft till jobbet och då kom nästa problem: Hur klär man sig till en Death Metal spelning?

Det enda jag kom att tänka på var svart. Svart funkar alltid och är väl vanligtvis vad Death Metal folk har på sig? Inte för att jag är fördomsfull ;)

Så på med kläderna,sminkar mig, ner till jakan centrJag & Lisaum träffar Lisa och ska gå och käka. Men så är Sushi stället stängt! Så det blev middag på Elegant Garden. Jag åt wokade grönsaker med kyckling, biff och ris. GOTT!!

Vi åt och pratade. Vi träffas alltför sällan så när vi väl gör det har vi massa att prata om. Efter middagen gick till PG och tog en kall öl. Den satt fint den med :)


När vi väl kom fram (vi missade bussen och fick vänta en kvart på tåget) till solna krog träffade vi Lisas kompisar. Deras band, mudpusher, skulle spela kl 01. Så vi hade lite tid att spendera i baren, o det hann bli ett par öl.

Lisa påpeka att oddsen där var bra, 10% tjejer resten killar. Om man nu blir attraherad av killar ssom har längre hår än en själv och visa av dem mer smink än en själv! :) Men det var i alla fall en kille där som fångade mitt intresse.Mudpusher.. jättesöt kille som jobbade där, så lite ögongodis fick man ;)

Själva musiken, jaaa vad kan man säga, jag personligen tycker inte att stå och skrika i en mikrofon är musik men smaken är som baken! Delad.


Ja, som sagt man hann ju få i sig ett par öl så det var jätteskönt att Lisas mamma (jag vet, inte direkt vuxenpoäng) kom och hämtade oss vid 2 tiden. Sov som en stock hela natten och sen vart det iväg till jobbet i morse. Dagen gick trögt, men nu är jag hemma och ska laga mig lite middag. Det blir potatis i ungnen med basilika och kryddor och till det kycklingfilé med mossarella. nu kurrar magen ordentligt.


                                 Bon appetit / Kram Jess


Ovido - Quiz & Flashcards