Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Och så var tatueringarna på plats!

Av Jessica - 3 februari 2009 21:34

Nej, jag har inte skaffat fler tatueringar. Jag är nöjd med dom 2 jag har. Utan mamma har skaffat sig sin 2:a och Jeanette förlorade tatueringsoskulden idag :) Hade fixat så att jag var ledig idag istället för imorgon (nu kommer jag vara en dag efter hela veckan...brukar ju vara torsdag dagen efter det att jag varit ledig) för att få vara med på denna speciella tidpunkt då Jeanette blir brännmärkt för livet! Och för att se hur hon hanterar smärta, såklart ;) Mötte upp Jeanette på bussen mot Vällingby. Skulle shoppa lite innan det var dags, för att lugna hennes nerver och för att jag ville unna mig nåt på min lediga dag! Köpte en kjol, en lång vit skjorta, ett par svarta byxor, en hårprodukt, hårsnoddar och ett nagellack. Eftersom mycket av det jag köpte var på rea gjorde jag inte av med mer än ca 350 kr! Perfekt!

Sen vart det tunnelbanan till brommaplan där Ted´s Tattoo. 2 ligger. Jeanette ville ta den första tiden då hon blivit nervös och ville bara ha det överstökat. Hon var jättenervös när hon satte sig i stolen, stackarn..

Tatuerarn, Yann, hade missförstått Jeanette´s önskemål och vart tvungen att måla stjälkarna till Tigerliljorna för hand. Här till vänster ser ni resulatet på Yann´s handmålning.








Hon hade en glad min när det borrande ljudet brumma... Men visst ser ni att hon är nervös? Hahah

Nä, nu ska jag inte vara taskig :)  Men som ni alla nog vet tar en tatuering sin lilla tid att jag göra så jag passade på att smita in på solariet som låg på samma plan som tatueringslokalen. Hamna i värsta lyx solmaskinen!







Den hade en massa knappar (dom ni ser på bilden i mitten) med massa funktioner! Dels var det en talar röst som berättade hur man skulle göra, du kunde ljustera styrka, ljudet till musiken, luftkonditioneringen (den hade AC!!) och så fick du en aromabehandling under solningen, vilket bestod av en svalkande dusch var 3 minut (svettades inte alls!) och så kom det olika dofter. Lavender, citrus m.m Jättehärligt! Där låg jag i 20 min och när jag kom ut hade jag så mycket fräknar att de nästan smälte samman i ansiktet på mig! Såg jätteroligt ut! hahahah



När jag kom tillbaka till Jeanette hade det börja göra ont på riktigt. Yann hade då börjat fylla i färgerna och skuggningen. Det gjorde ont, aj aj aj.




Men resultatet var super!!


Hon vart jättenöjd och kunde inte riktigt tror att hon äntligen fått en tatuering! Det var helt klart värt smärtan! Sen var det mamma´s tur. Hon

skulle skaffa en Buddha tatuering mellan skuldrorna. Hon har ju en tatuering sen tidigare så för henne var det ju inte lika stort, men fortfarande stort. Hon var också nervös men hon gjorde som hon alltid gör. Hon pratade och pratade. Konstigt att inte Yann tappade öronen! Hahahah



 Mamma minuterna innan...





Mamma vart också jättnöjd med sin tatuering. Och den vart verkligen snygg. Bilden gör den inte rättvisa. Den passade verkligen mamma. "Buddha on the inside" / Jess

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 5 juli 2009 17:31

Har nu skaffat en ny blogg ;   www.jessicawo.blogg.se   Fortsätt följa mitt liv där!   Tack för denna gång!   Ha det bra   / Jess ...

Av Jessica - 30 juni 2009 15:01

... att komma hem igen! Har sedan 9:30 i morse arbetat i pappas trädgård. Rensat ogräs mellan plattorna.. Inte det roligaste jag vet riktigt men pappa vill ha det fint till visningen på torsdag så det är klart jag ställer upp! Och jag har ju fått lit...

Av Jessica - 29 juni 2009 23:00

  Marcus har läst min blogg och tog sig illa vid att hans namn inte nämdes då jag sa att Inger gjort dessa ljushållare. Jag rättar detta nu. Marcus blandade cementen som dessa gjordes av och förtjänar såklart då att få sitt namn i skrift.    Dessa ...

Av Jessica - 28 juni 2009 22:40

Ikväll har den verkliga sommarkänslan väckts till liv. Jag mötte upp Suzz i gamla stan efter jobbet. Jag kände mig lagom fräsch efter en dag i en varm, "svettig" butik, men vi skulle ju äta glass! Det kan man ju inte säga nej till ;) Så vi gick till...

Av Jessica - 26 juni 2009 21:45

Tänk att det ska bli sånt fint väder i helgen och jag ska jobba!! Helt sanslöst. Men jag har en plan i helgen i alla fall, jag ska börja fixa ute på balkongen. Det är ca 1½ vecka sedan de tog bort plasten och jag har längtat till löning så jag ska ha...

Ovido - Quiz & Flashcards