Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Jessica - 14 mars 2009 21:07

Måste jag säga att jag hejar på Sarah Dawn Finner. Jag har hört några av låtarna på radio tidigare men nu ikväll var första gången jag sett artisterna framföra dem. Jag tittar nämligen inte på delfinalerna p.g.a alla dåliga låtar/framträdanden m.m Och framträdandet har stor roll måste jag säga. Hade väntat mig mer av Agnes, hon rörde sig knappt under hela låten. Emilia andades så häftigt att varenda andetag skar i micken. Och grekisk låt ska representera Sverige? Nja..

Jaja, Moving on tycker jag är en bra låt och Sarah gör ett bra framträdande. Heja Sarah!!


               

Av Jessica - 14 mars 2009 18:54

Är helt slut just nu. Helt slut. Pappa kom och hämta mig vid 12 tiden för att köra de första grejerna till lägenheten. Dom har kommit långt med renoveringen så de blir nog klara på måndag eller tisdag som de sa. Då vi var där började jag förklara för pappa hur jag skulle möblera lägenheten och nämde att jag ville ha en plasma-tv. Då kom han på att han hört att de skulle ha 20% rabatt på alla tv apparater på Media Markt. Så vi åkte dit för att kolla lite. Men det var mycket folk och de var bara 2 i personalen som jobbade på tv avdelningen! Det var en kö på ca 10-15 meter till att bara prata med personalen. Det kände jag att jag inte orkade. Jag är en så otålig person så att bara stå och vänta, i gud vet hur länge, var inget som jag kände för. Så vi gick till expert. Hittade en 42 tums plasma som jag gillade och också köpte =)

Eftersom en plasma-tv inte ska läggas ner lånade vi ett släp till en deposition på 500:-. Vi hade lite bråttom för vi ville hinna till systemet innan de stängde kl 15. Så vi lastade in tv:n, skyndade oss iväg och halvvägs på väg till jakan kommer pappa på att han hade glömt nycklarna till släpet på skyddet ovanför däcket... Efter sytemet åkte vi och lämnade tv:n hemma hos mig och tittade efter nycklarna på vägen tillbaka. Vi såg dom såklart inte och försökte lura oss ifrån att betala de 500 kr. Det gick så klart inte... Vi letade efter dom 3 varv runt barkarby handelplats utan att hitta dem. Så vi åkte tillbaka till Jakan centrum för att handla lite till maten och kolla om nycklarna lyckats hålla sig kvar på släpet så långt. På vägen därifrån, precis innan man åker ut i rondellen, ropar pappa: DÄR, DÄR ÄR DOM!! Han bromsar och sprang ut och plockade upp dom. Det var nycklarna!! Helt otroligt att dom lyckats ligga kvar så långt. Skönt i alla fall. Nu slipper jag betala.  Var riktigt orolig för det...


Nu sitter jag och Jeanette och kollar på Harry Potter - Fången från Azkaban på den nya tv:n!! Vi väntar på att Melodifestivalen ska börja. Ska bli riktigt gott med en kall öl nu i alla fall. =)


/Jess

Ovido - Quiz & Flashcards