Direktlänk till inlägg 30 november 2008

En helt underbar helg!

Av Jessica - 30 november 2008 21:38

I lördags var äntligen det dags för Axelsons Öppna Hus och workshop! Som jag har väntat och längtat till den dagen! Lisa var snäll nog att följa med (ville ju ha lite sällskap..). Vi hittade skolan ganska lätt och hade 20 minuter till godo så vi gick in i Axelsons shop på andra sidan gatan. Gud, vad mycket massageoljor och tvålar och lotions (jag kan fortsätta denna lista på saker dom hade som jag ville ha men ska behärska mig..). Jag köpte en massageolja med mandelolja, tistelolja & ricinolja som ska alstra värme. Ska pröva den på Inger, Suzz & Lisa när dom har tid!

Men sen ialla fall gick vi in i skolan och jag kände på en gång en lycklig känsla sprida sig i kroppen. Jag kunde se mig själv i den skolan, jag kunde föreställa mig sittandes i salarna, masserandes på någon klasskamrat. Jag vill, jag vill! Men måste få ekonomin att fungera om jag skulle börja plugga. Dels så kostar ju kursen, sen ska jag fortfarande kunna betala hyra och andra räkningar. Men jag vet att jag en dag kommer att sitta där och anteckna hur de olika muskelgrupperna ska masseras! Jag vet!!


Föredraget var inspirerande och sen fick vi pröva på att massera på varandra. Det var skönt att få massage och kul att ge. Men sittande massage är inte lika roligt som när man gör en helkroppsmassage. Efteråt gick jag och Lisa iväg för att äta lunch. Vart en salami och brie macka med en pago. Mums ;)


På kvällen kom Suzz, Ida och Inger över till mig. Vi åt gott och hade en riktigt rolig tjejkväll med mys! Och även om vi fick Suzz att gråta hade vi jätteroligt innan det bar av till Grabo. Denna gång hade vi faktiskt ringt i förväg och frågat om jag skulle komma in och det var inga problem! Yeah!

Börje och hans kompisar var redan där när vi kom. Det vart en dricka innan det var dansgolvet som gällde. Sen stod jag och Suzz och hejade på Jonas medans han spela Black Jack (tror jag, har ingen aning vad alla kortspel heter..). Men kul var det! Sen bar det av hem för att sova medans resten drog på efterfest. Jag skulle ju jobba dan efter (idag).

Så efter några få timmars sömn var det jobbet som gällde. Men det gick bra, långsamt men bra. Sen vart det adventsmys hemma hos Inger. Vi spelade Buzz, bakade, sjöng julsånger m.m


Nu sitter jag och slår in julklappar (tänk att jag nästan 3 veckor innan jul är KLAR med julklapparna?!) kollar på Wallander och dricker Julmust ;)


Som sagt; en helt underbar helg! // Jess 

 
 
suzzie

suzzie

1 december 2008 12:39

hihi..ja jag hade också jätte mys i helgen! svårt att inte ha det med er =)
men mysigare ska vi ha till helgen =P hihi..då kan ju även du hålla igång hela natten lång =)

love you my little sweetheart!!!!

PUUUUUSS

http://www.suzzie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 5 juli 2009 17:31

Har nu skaffat en ny blogg ;   www.jessicawo.blogg.se   Fortsätt följa mitt liv där!   Tack för denna gång!   Ha det bra   / Jess ...

Av Jessica - 30 juni 2009 15:01

... att komma hem igen! Har sedan 9:30 i morse arbetat i pappas trädgård. Rensat ogräs mellan plattorna.. Inte det roligaste jag vet riktigt men pappa vill ha det fint till visningen på torsdag så det är klart jag ställer upp! Och jag har ju fått lit...

Av Jessica - 29 juni 2009 23:00

  Marcus har läst min blogg och tog sig illa vid att hans namn inte nämdes då jag sa att Inger gjort dessa ljushållare. Jag rättar detta nu. Marcus blandade cementen som dessa gjordes av och förtjänar såklart då att få sitt namn i skrift.    Dessa ...

Av Jessica - 28 juni 2009 22:40

Ikväll har den verkliga sommarkänslan väckts till liv. Jag mötte upp Suzz i gamla stan efter jobbet. Jag kände mig lagom fräsch efter en dag i en varm, "svettig" butik, men vi skulle ju äta glass! Det kan man ju inte säga nej till ;) Så vi gick till...

Av Jessica - 26 juni 2009 21:45

Tänk att det ska bli sånt fint väder i helgen och jag ska jobba!! Helt sanslöst. Men jag har en plan i helgen i alla fall, jag ska börja fixa ute på balkongen. Det är ca 1½ vecka sedan de tog bort plasten och jag har längtat till löning så jag ska ha...

Ovido - Quiz & Flashcards